Tuesday

Penagih Nescafe Sejati.

Kecoh warung Mak Senah pagi itu. Ramai budak budak belia tengah buat protes depan kedai runcit Pak Jonsen, satu satunya kedai runcit dalam daerah Sg Kati.

Pakcik Ismel baru balik dari kerja guard shift tengah malam. Nak balik rumah pagi pagi ni memang lah dem sikit, kena pekena teh tarik Senah Janda dulu baru boleh tidur lena. Singgah di warung Mak Senah, Pakcik Ismel bagi salam.

"Assalammualaikum..kum.."

Pappp!

sebijik karipap hinggap di kepala Pakcik Ismel.

"choyyyyy! kum tu sekali sudah la. Gua seram tahu tak." kata Pak Leman yang tengah duduk.

Nasib baik Pak Leman dengan Pakcik Ismel member baik dekat kolej kejururawatan dulu. Sama sama daftar, sama sama kena tendang. Kalau tak memang jadi gaduh.

"apekehe dema rama rama depan tuh?" tanya Pakcik Ismel dalam loghat peraknya. Teh tarik sampai tanpa di order. Mak Senah memang dah faham sangat rutin orang orang tua nie.

"Biasalah sekarang budak budak muda mudi. Emosi. Dorang tengah protes penyebaran artikel 'Nescafe 3 in 1 membunuh' " jawab Pak Leman sambil hirup kopi 'o' kaw beliau.

"atee...apekehenye dema protes depan kedai si Jonsen tu. Ape dose beliau?"

"Si Jonsen tu tak nak jadi mederer. So dia berhenti la supply nescafe dekat those student tu. Tu yang dorang marah sangat tu"
Sampuk Mak Senah dengan muka bangga. Yelah, penjelasan beliau ada selang seli bahasa omputih.

"demm, aku ni dah la kerja pengawal. Kena minum nescafe sebab nak tahan ngantuk. Kepala paip apa kalau jadi pengawal tidur sepanjang shift. Lagipun aku dah ketagih dengan nescafe tu" tegas Pakcik Ismel

Tiba tiba ada sorang pemuda masuk duduk dalam warung. Minta buku menu nak order makanan.

Papppp!

Karipap kedua melayang hari nie. Tepat dekat kepala budak tu.

"kau ingat ini restoran 5 bintang ke nak buku menu?" Mak Senah jegil mata.

lepas order nescafe, pemuda tersebut sibuk buang inti karipap yang melekat celah celah rambut beliau. Pakcik Ismel angkat teh tarik duduk depan pemuda tersebut.

"kamu nie tak takut ke minum nescafe tu? tak baca artikel dalam fesbuk?"

"saya baca pakcik. Tapi sebenarnya nescafe tak bersalah pun dalam artikel tersebut. Kalau baca betul betul yang salah krimer. Krimer nie memang tak elok. So nak minum nescafe jangan la guna krimer." jelas pemuda tersebut bersungguh sungguh.

"kau dengar tu Senah?" tanya Pakcik Ismel

Makcik Senah cuma mencebik.

Pakcik Ismel sambung lagi.

"hah...sekarang, kau buatkan aku Nescafe 3 in 1,tapi kau tapis buang krimer dia, bagi jadi 2 in 1 je. Teman nak minum."

Pappp! ppappp! ppappp!

Makcik Senah baling sudu teh, Pak Leman baling pinggan karipap, dan pemuda tadi baling paper Metro.

37 comments:

KhairulMarhaen said...

mmg lawak gempak laa bro!!hilang jiwa kacau aku baca entry ni..hahaha

zOuL_iMMe said...

haha...mekasih baca n komen sekali.... minat nescafe tak?

Siti Mashitah Saidin said...

hahahaha... besh! tapi sy addict ngan nescafe.. ari2 kalo kat cafe x da bnda lain nak beli selain nescafe! wua... ada baca gak pasal atikel nescafe tuh membunuh.. takot den...

*suka la makcik senah speaking omputih! hahaha lawak!*

zOuL_iMMe said...

haha...kita sama la mashitah....penagih nescafe tegarrrr...

pasni minum kena bancuh dgn susu tepung..-.-'
*makcik senah kata "tank you."

misSbLurRy said...

wakakakak.....
ngeng tol...

wa addict neslo..tp..ermm

zOuL_iMMe said...

tp?
haha..neslo pun kira kacukan nescafe la tuh...

.mady. said...

mederer ? ahahahahahaha *gelak guling aku wey

zOuL_iMMe said...

haha.....betul la makcik senah cakap tu...

sugar2 kapas strawberry said...

aku dok gelak ngn rumate aku bc lawak ni..hahhahaha.tak tahan aku

Nik Imana said...

bersama-samalah kita menagih nescafe..hehehe..:)

zOuL_iMMe said...

haha...mekasih sebab baca ngan rumate..ini dapat mengeratkan silaturrahim..tambah2 kalau baca sambil minum nescafe...haha

zOuL_iMMe said...

nik imana,
negatif betul bunyinya..haha
memang penagih nescafe tegarrrr...niceeee...hehe

~mouwn~ said...

sumpah lawak doee ! haha :) suka part bagi salam.. kum kum.. seram plak !

zOuL_iMMe said...

hahaha...tau xpe.... tp hantu cun xpe..haha

Amiey White said...

haha assalamualaikum kum zoul:P
baling karipap

zOuL_iMMe said...

hahahaha..nak baling KATAK...

saiazuan said...

hahaha neslo satu

zOuL_iMMe said...

siappppppppppppp!

KhairulMarhaen said...

nasib baik gua penagih teh tarik...gua tak minum neskepe sbb takut kena darah tinggi...hahaha

Suara Kalbu said...

Zoul.. kamu jahat.

kamu dah janji dgn akak takmau buat lawak lagi. skrg akak ketawa sampai jadi sudah sewel

+d.O.Y.A.h+ said...

gua hari2 makan karipap [erk?]

zOuL_iMMe said...

khairul,
minum tehtarik lagi bahaya...kencing manis..haha

zOuL_iMMe said...

Akak SK,
hehe..saya janji xmo sambung citer kimek kakkk....sorry kak..ok la tu kita sewel bersama...hehe

zOuL_iMMe said...

doyah,
Lu tak tahu ke makan karipap 3 ini 1 boleh lumpuh separuh badan?

SHUKRI SALIM said...

masukkan garam kalau taknak krimer. settle~

ProfHariz said...

Nescafe best! Saya Suka :)

zOuL_iMMe said...

shukri,
terima kasih walaupun kau dipaksa komen...haha

zOuL_iMMe said...

prohafiz
haaa..betul3 sangat best

haha

syaza kelyza said...

hahaha , sumpah kelakar baca entry ni , asik kes baling membaling jek , hahaha :D

zOuL_iMMe said...

hehe...thanks syaza baca...

Azam Abd Rahman said...

salam singgah,
jenguk juga laman puisi saya

zOuL_iMMe said...

insyaAllah...

..yuni.. said...

btw..aq lagi TEGAR..sbb tanak baca artikel tu sbb aq sekarang pengguna TEGAR nescafe lepas suma nasihat aq ko tanak pakai n tak makan saman zaman kecik2 dolu..jadi aq pon mengambi tindakan menjadi peminum TEGAR jugak...haha

zOuL_iMMe said...

hahaha...welcome to the club akak..haha

Jerung Tempang said...

hahahahaha...memang sempoi r bro! salute!

zOuL_iMMe said...

haha....mekasih...mesti peminat nescafe gak kan..haha

umi nasir said...

Hahahahahha ok kelakar