Saturday

Kuya Gangster

Nama gua Kuya. Itu nickname gua, nama penuh gua Kuyahidagi. Walaupun kelihatan macam nama jepun, sebenarnya gua asal Malaysia. Dan maksud nama gua, Kuyahidagi bermakna kucing yang hina dan gila. Jadi gua adalah seekor kucing. Gua gangster area Keyell ni. Siapa tak kenal Kuya Keyell? Sebut je nama Kuya terus kucing kucing jantan lain takut sampai terkencing. Sebut je nama Kuya terus semua peniaga peniaga restoran simpan dendam nak bunuh kucing yang selalu curi makanan atas meja. Sebut je nama Kuya semua kucing betina berahi nak mengawan walaupun belum sampai musim.

Sebagai seekor gangster, gua ganas seganas ganas kucing. Sampai sesetengah anjing pun tak berani lintas depan. Tapi itu sebenarnya semua luaran gua. Gua muka gangster tapi dalam hati ada whiskes. Gua sebenarnya mahu ada manusia yang menjaga diri gua, membelai gua, bermain dengan gua. Gua perlukan kasih sayang, bukannya reputasi gerun sebagai kucing paling berpengaruh di Asia Tenggara.

Tapi semalam, waktu gua tengah jaga kawasan jajahan gua, ada seorang makwe comel berkulit putih dengan mata bundar dan leher jinjang berambut panjang datang mengusap kepala gua. Gua waktu itu terpejam dengan ekor menegak. Paling nikmat dalam dunia. 15 saat dia usap kepala gua. Pada saat ke 16, makwe comel itu bangun, senyum dan berlalu pergi. Gua ekori daripada belakang, gua potong depan dan terus gesel gesel kepala pada betis agung milik makwe comel itu. Gua dapat bau haruman pewangi Sex In The City pada tubuh badan langsingnya. Gadis itu tunduk, kata maaf dia ada kerja, dan berlalu pergi sekali lagi.

Hari ini, gua dapat tahu yang makwe paling comel di alam semesta semalam bekerja sebagai pembantu di klinik haiwan berdekatan. Gua ada plan. Gua kumpulkan energi yang ada pada tubuh badan sasa ini lalu gua berlari sekuat kuat hati.

Lalu lintas time tu betul betul sibuk. Waktu puncak. Gua lintas tanpa pedulikan sesiapa, dan seperti yang gua rancang, gua kena langgar dengan kereta Perdana hitam yang dipandu seorang lelaki muda. Melayang gua dibuatnya. Bibir gua berdarah, gua tak dapat rasa kaki gua. Kaki yang mana satu gua tak pasti, tapi gua tahu gua parah. Gua perlukan doktor, gua mahu ke klinik!

Lelaki muda naik Perdana itu berhenti, keluar dan angkat gua letak di sisi jalan dan berkata

"Sorry la der, sekarang lima suku petang woi, mana ada klinik buka. Office tutup. Lu bertahan la dulu. Esok kalau lu masih hidup gua angkat pergi klinik. kbai"

dan bangkai-to-be gua, seekor gangster kucing paling gerun di Asia Tenggara, tersadai di tepi jalan menunggu maut dalam menanti cinta sejati.

10 comments:

Siti Mashitah Saidin said...

sedihnya kisah kucin nih... :'(

zoul zombie said...

sedih? kih kih kih.

ok lah sedih sikit.

Sca Ndx said...

salah timing lah. mungkin masa dunia kucing dan manusia tak sama

eszol raar said...

kucing? kucing hitam ke ni?


mendalam maksud ni bro


tp betol, tiada yg immortal selain tuhan


dan pengajaran tu best

zoul zombie said...

Sca, masa kucing mungkin lebih lama. Mitos kata ada 9 nyawa.

zoul zombie said...

eszol,

sebenarnya gua nak buat anjing. haha

Dark Half said...

gua rasa Kuya mampu bertahan, lagipun stok nyawa ada banyak lagi..heh

zoul zombie said...

tapi kalau dah nama cinta sejati hari hari Kuya plan macam ni. haha

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

eii seremnye ade hantu kecik kat tepi bawah kiri.. huhu

zoul zombie said...

itu zombie.