Saturday

Remy Arlong pemuda harapan bangsa.

Ada seorang pemuda bernama Remy Arlong. Remy ini pemuda harapan bangsa, mana mana dia pergi pasti akan prihatin dengan benda benda disekelilingnya. Tipah pakai legging di jerkahnya, Mamat bawa motor laju laju dihimpitnya, Pak Mail ada skandal dihebohkannya. Itulah Remy dalam menjalankan tanggungjawab sebagai pemuda harapan bangsa sejati.

Remy suatu hari berniat untuk pergi ke hutan. Saja saja, bukan dia tak tahu hutan tu berbahaya, silap silap boleh melayang nyawa, tapi kerana prihatinnya Remy pada dunia, Remy teruskan juga pengembaraannya.

Laluan pertama yang Remy ambil, terdapat amaran yang dipaku di batang pokok menyatakan kalau tak punya mental yang kental, fizikal yang mantap adalah dinasihatkan untuk tidak masuk ke rimba ini. Tapi biasalah Remy Arlong pemuda harapan bangsa, terlalu angkuh lalu tetap meneruskan juga perjalanan ke rimba. Tahu akan bahaya di hadapan tapi biasalah, sengaja.

Dan bertemulah Remy dengan bahaya yang dijangka. Terserempak dengan sekumpulan orang gila yang mengganas di rimba. Remy Arlong pemuda harapan bangsa lantas menasihatkan orang orang gila tersebut untuk berhenti menjadi gila kerana gila ini salah pada pendapat beliau. Malang tuan tuan dan puan puan, Remy Arlong pemuda harapan bangsa kita ditawan orang orang gila tersebut.

Dibaringkan Remy diatas sebuah hamparan batu. Tangan dan kaki Remy diikat. Remy Arlong pemuda harapan bangsa akan dikorbankan. Tapi Remy ketawa terbahak bahak. Kata Remy dia pasti akan selamat, dia dah banyak tengok filem filem melayu, semuanya berakhir ceria, pasti akan ada hero yang terselamat di akhir cerita. Dan dalam cerita ini, Remy Arlong lah hero!

Sekumpulan orang gila tadi ketawa. Ditanya kepada Remy, sama ada dia pernah ke perpustakaan atau tidak? Maka terasa terhina lah Remy dengan soalan tersebut. Khurafat pula rasanya mempercayai ending filem filem melayu. Lantas dengan sebuah batu sakti, kepala Remy ditoreh orang orang gila itu. Melolonglah Remy saat otaknya dikeluarkan segar daripada kepala. Kesaktian batu itu memaksa Remy untuk berjaga dengan mata terbuka, melihat otaknya dilapah sekumpulan orang gila. Bertuah Remy Arlong pemuda harapan bangsa kita tuan tuan dan puan puan. Ruangan otaknya terlalu sempit lantas menekan rasa enak otak itu tadi, maka otak tersebut tidak sesuai dijadikan makanan tengah hari orang gila. Merayulah Remy Arlong supaya otaknya dipulangkan segera. Tapi sekumpulan orang gila tadi enggan, dengan alasan, Remy Arlong pemuda harapan kita tiada bezanya berotak atau tidak. Otak tersebut dicampak entah ke mana.

Sekumpulan orang gila tadi berlalu pergi meningalkan Remy Arlong di tengah tengah hutan belantara, terbaring tanpa otak masih terjaga, mengenangkan bagaimana sepatutnya cerita ini berakhir. Ending yang gembira itu perlu, baru lah mengikut norma norma manusia! Tetapi macam biasa dalam cerita fiksyen Zoul Zombie,

watak utama biasanya akan dibiarkan tergantung di akhir cerita menunggu saat saat kematian seorang diri.

22 comments:

kembatolo™ said...

haish.. kang penulis ni yang kena lapah otak jap ag kot.. hahahha

zombie said...

hahaha. try try.

PK said...

peh! makan dalam.

kau pernah pergi perpustakaan tak zombie?

kehkehkeh.

eszol raar said...

aku kagum

zombie said...

PK,

pernah lah, dulu sekolah wajib pergi seminggu sekali. hahaha

Eszol,

apa yang kagum -..-

+d.O.Y.A.h+ said...

anak mak yang bijak. er. hai.

zombie said...

hai mak!

Ora_Adzlin said...

ishk ishk kasihan...

zombie said...

orang begitu tak perlu dikasihankan. hik hik hik

puteraduyong said...

arlong...hehe teringat citer one piece!... :)

zombie said...

yah! merman! hahaha

sebenarnya memang tengah baca one piece -.-'

ghost writer said...

common yar...

Lucifer said...

lulz. R.A




lulz.

Kontrol Histeria said...

=.="

Kontrol Histeria said...

ini... ini haram!

Kontrol Histeria said...

Remy!

Kontrol Histeria said...

=,,=

Kontrol Histeria said...

-.-

Kontrol Histeria said...

Kami daripada.....
Universiti Malaya (UM), Kuala Lumpur
Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Selangor
Universiti Putra Malaysia (UPM), Selangor
Universiti Sains Malaysia (USM), Pulau Pinang
Universiti Teknologi Malaysia(UTM), Johor
Universiti Malaysia Pahang (UMP), Pahang (dulu KUKTEM)
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Kuala Lumpur
Universiti Utara Malaysia (UUM), Kedah
Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Sarawak
Universiti Malaysia Sabah (UMS), Sabah
Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Perak
Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Negeri Sembilan (dulu KUIM)
Universiti Teknologi MARA (UiTM), Selangor
Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Terengganu (dulu KUSTEM)
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Johor (dulu KUiTTHO)
Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM), Melaka (dulu KUTKM)
Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), Perlis (dulu KUKUM)
Universiti Darul Iman Malaysia (UDM), Terengganu (Kini UniSZA)
Universiti Malaysia Kelantan (UMK), Kelantan
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Kuala Lumpur (dulu ATMA)

Politeknik Ungku Omar, Ipoh, Perak
Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan, Pahang
Politeknik Sultan Abdul Halim Muadzam Shah, Jitra, Kedah
Politeknik Kota Bharu, Kok Lanas, Kelantan
Politeknik Kuching, Kuching, Sarawak
Politeknik Port Dickson, Si Rusa, Negeri Sembilan
Politeknik Kota Kinabalu, Kota Kinabalu, Sabah
Politeknik Shah Alam, Shah Alam, Selangor
Politeknik Johor Bahru, Pasir Gudang, Johor
Politeknik Seberang Perai, Permatang Pauh, Pulau Pinang
Politeknik Kota, Melaka, Balai Panjang, Melaka
Politeknik Kota, Kuala Terengganu, Kuala Terengganu, Terengganu

Kolej Kemahiran Tinggi MARA (KKTM)
Kolej Matrikulasi Perlis
Kolej Matrikulasi Kedah
Kolej Matrikulasi Perak
Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan
Kolej Matrikulasi Melaka
Kolej Matrikulasi Johor
Kolej Matrikulasi Pahang
Kolej Matrikulasi Labuan
Kolej Matrikulasi Pulau Pinang

Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim
Sekolah Dato Abdul Razak
Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Sulaiman
Sekolah Menengah Kebangsaan Putra
Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Puan Muda Tengku Fauziah
Sekolah Menengah Kebangsaan Sanglang
Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Ahmad

TADIKA Perpaduan Kampung Alor Bakong
TADIKA Kemas Taman Pelangi
TADIKA Kemas, Kampung Attaduri
TADIKA Pelita, Taman Langkap Jaya
PUSAT ASUHAN TUNAS ISLAM(PASTI)

Majlis Pewakilan Pelajar (MPP)
Ketua Pengawas
Ketua Pengawas Pusat sumber
Ketua Kelas
Penolong Kelas
AJK Kelas
Ahli Surau Sekolah (ASS)
dan
semua Pelajar – pelajar …………………....
MENYUKAI ENTRI anda!!!!
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´´¶¶´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´´¶´´´¶¶´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´´´´´¶´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶
´´´´´´¶´´´¶´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶´´´´´´´´´´´´¶´¶¶´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶
´¶¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶´´´´´´´´¶¶´´´´´´´¶¶
´¶´´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´¶¶
´¶¶´´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´¶¶´´´´´´´´´´´¶´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶
´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´¶¶´

zombie said...

celaka la perangai khairul hisyam ni.

the unknown said...

knp tiap2 citer ending dye susah nak paham..=,=''
mearik 'otak' anda..
mesti sedap..

Muhd Aizie said...

hebat penulis mcam kau ni. study mana bro? budak creative writing ke?