Friday

Konek untuk dijual.

Sedang duduk menikmati makan malam bersama teman teman serumah tiba tiba datang seorang budak lelaki berbaju melayu lusuh datang berdiri di sebelah meja. Kata aku, maaf dik abang tak beri sedekah di mapley. Tapi budak lelaki tersebut masih berdiri tegak tidak berganjak.Tiba tiba budak lelaki tersebut bersuara.

Maaf bang, adik juga tak minta sedekah di mapley. Atau di mana mana tempat sekali pun. Adik datang berniaga. Mata aku melilau mengelilingi tubuh badan kurus budak lelaki tersebut. Entah apa barang nak diniagakannya. Tisu? Kerepek kentang? ataupun buku buku agama nipis untuk pencari makrifat?

Nah, kata budak lelaki tersebut sambil mengeluarkan satu beg plastik hitam dan menonggengkannya di atas meja. Berketul ketul konek lelaki bertaburan atas meja. Bermacam macam saiz, berbagai bagai warna. Malah ada yang kelihatan seperti masih belum bersunat. Dengan muka polos, budak lelaki tersebut membahagikan konek konek tersebut kepada tiga bahagian. Yang ini konek orang orang bisu bang, jenis tak mempertahankan walaupun mampu. Jenis diam walaupun perlu bersuara. Konek ini harganya paling murah, kerana jenis ini boleh didapati dengan mudah. Yang ini pula konek orang orang bodoh. Jenis orang orang tahu mengikut telunjuk saja. Tidak ada pendirian tetap. Konek jenis ini harganya berpatutan. Dan ini pula konek orang orang yang tidak amanah. Kepercayaan diberi orang mereka tukarkan kepada kekayaan personal. Orang orang ini koneknya susah di dapati kerana kebanyakkan mereka memang sudah tidak berkonek sejak kecil. Barang rare bang, harganya sedikit mahal. 

Semua di meja mengangguk angguk mendengar penjelasan budak lelaki berbaju melayu lusuh tersebut. Tangan masing masing berada di bawah meja memegang konek sendiri. Bimbang luruh dan menjadi barang dagangan budak lelaki tersebut. Lalu aku bertanya, dik, konek konek ni dapat mana? Menarik nafas panjang dan melepas sedikit keluhan suram, budak tersebut berkata,

 Ini adik kutip dekat bangunan Parlimen bang.

17 comments:

Lucifer said...

Saya ada bekalan anus juga.

EZATUL HANI said...

i must say this is simply awesome
^^,

bujal X said...

panjang tak abang?

Lelaki Ini said...

hahaha..
nak yg khairy Jamaludin punya satu!
hahaha

HEROICzero said...

saya mahu milik lelaki Y .

kiwi said...

fuyoo

IQBAL ZARIN said...

kenapa mesti target untuk dijual dekat lelaki? lulz~

kutip kat parlimen? gamaknye najib punye which one? haha

hakeem kira said...

jenis yang lompat2 ada tak dik ?

Päk Läng said...

parlimen ni pembekal konek rupanya...

agaknya konek mahathir mahal tak?

Rara. said...

homaigod *---*

ghost writer said...

menangis orang parlimen...uh!

Pena Marhaen said...

nampaknya dildo dah tak laku lagi lepas ni..hehe.

Abang Zam said...

konek orang tempatan ada tak?

fierul said...

hahaha ...
cmni pun adakah ?

ISHA IDIAZ said...

Ades. Sinis ayat yang last tu. Tajuk pun buat Isha fikir dua tiga kali nak baca.

Lina Shabbir said...

nice!

Kopirait said...

demm, kalau dah namanya konek kutip dekat parlimen, tentu tentu tak berkualiti.