Thursday

Peristiwa awal Januari di Restoran Hakim Seksyen 7

Malam itu, buat pertama kalinya dalam bertahun tahun sejak kali hari pertama ianya dibuka, Restoran Hakim Seksyen 7 tidak dibuka. Gelap, tidak beroperasi sejak pagi. Angin bertiup sepoi sepoi bahasa dengan dedaunan kering berterbangan di lantai jalan. Masyarakat Shah Alam masing masing bingung memikirkan sebab restoran yang tak pernah tutup itu tiba tiba berhenti beroperasi tanpa sebarang notis. Kata budak budak UiTM, persatuan mamak mamak ada buat demo dekat utara Mumbai bagi membantah kenaikan harga serbuk kari import di India. Kata budak budak UNISEL pula, restoran kena sita sebab pekerja restoran tak daftar mengundi. Kata masyarakat tempatan, restoran Hakim musnah teruk, budak budak mencester mengamuk itu hari lepas kalah tiga kosong. Macam macam teori, macam macam spekulasi. 

Awal pagi Isnin itu orang ramai dah mula berkumpul depan restoran, daripada makwe makwe bola, budak budak futsal Padang Jawa sampailah pria pria Indonesia Raya, semua berhimpun dekat port paking belah kanan Restoran Hakim Seksyen 7. Masing masing bawa sepanduk yang tertulis "Kami mahu kuah campur!" , "Mohon ayam madu seketul dua!", "Roti telur kuah banjir" dan bermacam macam lagi sepanduk yang dibuat secara sambil lewa dengan kesalahan ejaan dan tatabahasa macam banner demo budak budak UiTM. 

Tiba tiba seorang lelaki berkulit gelap keluar daripada pintu belakang Restoran Hakim Seksyen 7. Cahaya terik matahari pagi menyerlahkan laluan air mata yang masih basah di pipi lelaki itu dalam samar samar bayang bayang bangunan. Semua yang ada disitu terdiam, memandang dengan penuh rasa ingin tahu apa yang terjadi pada lelaki beruniform biru itu. Dengan suara yang tersekat sekat, lelaki berkulit gelap dalam uniform biru itu berkata dengan sedikit tersenyum,

"Abang abang dan adik adik manis semua, kes liwat tersebut sudah tamat"

Maka riuh rendah lah suasana port parking Restoran Hakim Seksyen 7 mendengar berita tersebut. Hiruk pikuk lah bandar terpinggir Shah Alam yang sebelum ini suram tiada berpenghujung itu. Huru haralah semua restoran 24 jam yang mempunyai tv plasma tergantung di penjuru premis. Masing masing melaungkan perasaan gembira dan bahagia yang tak terhingga. 

 Di bawah pohon rendang di penjuru jalan, seorang lelaki tua sedang bersujud syukur dengan linangan air mata, 

 "Tuhan, terima kasih kerana meringankan beban hamba hamba mu ini yang sudah bosan setiap kali membaca suratkhabar atau menonton buletin utama, asyik mengulang muka dan berita yang sama. Aku mohon agar kau bukakan lah pintu hati media media yang ada, lebihkan lah fokus mereka pada isu isu kritikal yang melanda negara" 

 Doa lelaki itu diaminkan oleh hampir dua ratus orang manusia, sekumpulan kucing liar, tiga kelompok golongan jin qarin, sepasang malaikat bahu kiri dan kanan serta beberapa ekor burung pipit yang terbang rendah.

17 comments:

Amiey White said...

isu masih berpanjangan...oh oh oh

nasyrun said...

bagus sekali pengisiannya haha

PK said...

entri ni buat gua rindu lepak di hakim tu mcm dulu2. okey, itu ja lah.

bact. said...

apa kena mengena dengan pengatupan restoran hakim tu?

..nor.. said...

nice



kata nak lukis muka aku

bern said...

aku dah faham sangat gaya zombie ni. daripada restoran kena tutup dia boleh pusing sampai jadi cerita anwar ibrahim.

aku rasa kedai tutup sebab geng hakim tu pergi 901.

Dale said...

kahkahkah, cilake lu zombie. nice try man!

zombie said...

Ini bukan cerita Anwar, ini cerita aku yang bosan. Maksud aku cerita yang bosan dan juga aku yang bosan.

Bosan asyik menghadap berita yang sama, muka yang sama dan perbalahan yang sama tentang perkara yang sia sia.

zombie said...

btw, terima kasih komen!

Yuni, lukis muka? Berapa puluh tahun kita tak jumpa, tak ingat. kahkahkah

Oreen Reenbow said...

saya yakin sejarah mungkin berulang, atau mungkin sejarah diabngkitkan semula..bilamana ia , lebih2 lagi berat 'berpoligami' <---- sebab saya punya tak suka perkataan p*****K

H Y D E said...

terhibur. itu sahaja pandangan gua.

sekian.

Anonymous said...

Is definitely [url=http://www.canadagoose-solaris.com]canada goose[/url] everyone searching for fantastic plus sweet coats in which any individual needs in this chilly time? It's not necessarily a difficulty for any individual during this time frame. You will find a business whom presents excellent, outstanding and amazing jackets that will any individual cannot found in the local merchants around. They've chose to make this product or service pretty and different that fits as well as go well with to anyone?taste and style. Owning attractive spencer brings more beauty to your [b]canada goose parka[/b] person who make use of and also endure them. Moncler Coats get it all; it offers especially made for your pet, to possess nice and styling spencer to implement where ever they will go.In this occasion or time, the weather modifications in which anyone couldn't anticipate. Often, it's extremely warm, while, another periods all of a sudden down pours slip. That's the reason it is actually valuable to obtain spencer throughout anyone? side when he or she should go, in order to possess defense if weather improvements. Leather coats can be able to use being a layer whenever there are rainwater, and it also may possibly also a new jacket to defend skin color out of immediate sun's rays. We all know that will in this time; the light of the sun as well as one on one sun's rays can be harmful to help anyone? skin tone and might cause scare tissue. For this reason any person should have to shield anyone? pores and skin from your illness bring about because of the sun? uv rays, trough using outdoor jackets.Moreover, Outdoor jackets are not only with regard to safeguard [b]canada goose jackets[/b] uses. In some cases, coats may be able to use regarding manner, there are several spencer particularly manufactured for vogue. Modern leather coats are for sale for women and men, even to children and grown ups. The structure of it is determined by that can make use of or maybe wear it. Modern folks it's really important with the matter that can make a positive change in addition to a novice to any individual. Everyone knows that this appeal of garment depends on the way the individual that don it. What's more, that must be exactly about manner. Spencer is usually regarding manner. The actual imaginative folks consider far away from these standard thinker men and women. For this reason, resourceful folks might be capable of making things big difference via normal as well as common items inside contemporary society. That's why; leather coats in advance of are simply a fur to defend epidermis on the sunlight and also a cover so that you can wintry local climate, within this moment, it gets a way.Moncler Spencer currently have particularly made to fit as well as meets to help anyone?taste. This company has made distinct design and kinds of leather coats this any individual might decide on as well as pick out for any the one which satisfies in order to his / her taste and elegance. As you move the organization would make that cover, they think about the latest types of individuals, and so they help it become far better than additional jackets that anyone can found presently there. It is actually sweet and unique this any person are not able to discovered coming from neighborhood merchants wherever. For you to anyone that tries an improved jacket as compared with they have prior to, in that case Moncler Cardigan works and also for him or her. Are the primary to get it along with notify [url=http://www.canadagoose-solaris.com]www.canadagoose-solaris.com[/url] some other regarding this; discuss your acceptable media that any individual possesses.

greek goddess said...

apekebende anon?

New Hope said...

Salam perjuangan...

tahniah untuk kita semua!

Klik:Bersatu sebagai satu naga

Vee said...

banyak citer dalam restoran tu..

Päk Läng said...

\m/

Kopirait said...

aku happy baca mendealah ni. :)