Wednesday

Shah Alam, aku lonely.



Dia duduk tepi tasik, perhati permukaan air yang kadang kadang tenang dan kadang kadang ada bunyi plup plup sikit sikit. Sebelum ini dia percaya itu bunyi ikan puyu ambil nafas, tapi sebabkan waktu itu pukul 4 pagi, sejuk dan bunyi cengkerik bersembang hal hal yang kita tak pasti apa, dia terbayang bunyi plup plup tu ada kena mengena dengan makhluk halus.


Terus dia baca bismillah dan surah al fatihah serta beberapa lagi surah wajib hafal waktu kelas fardhu ain dulu dulu. Itu pun kena baca laju laju sebab kalau baca selow selow dia jadi lupa lepas tu sangkut sangkut. Hihi.

Habis saja baca, dia baring dan fikir masalah yang sering jatuh atas kepala dia. Atas kepala semua orang ada masalah jatuh, tapi dia peduli apa, kau dengan kepala kau aku dengan kepala aku - dia fikir. Kalau la saja masalah ini kita boleh sembunyikan bawah selimut dan biar dia duduk dekat situ sampai kita rasa bersedia nak bawa dia keluar dan slow talk dengan dia.

Lepas itu dia fikir, kalau la kawan baik dia ada. Boleh juga carik carikkan masalah ini lepas itu bahagi sorang sikit dan sakit kepala sama sama. Tapi itu lah, kawan baik dia tak ada. 

Pagi ini, Shah Alam buat dia rasa lonely.

1 comment:

syafiqakarim said...

hawat tak singgah rumah. eh.